Vidaus tvarkos taisyklės
Prašome susipažinti su Vidaus tvarkos taisyklėmis. Jos reglamentuoja paslaugų teikimo tvarką ir taisykles (registraciją paslaugoms, paslaugų apmokėjimą, abonementų įsigijimo ir išnaudojimo tvarką ir pan.), klientų sveikatos būklės klausimus ir pareigas, atsakomybę bei paslaugų teikimo apribojimus.
1. UAB „Medicinos vizija“ (toliau – Įstaiga) Vidaus tvarkos taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato paslaugų teikimo sąlygas, tvarką ir reikalavimus, Įstaigos klientų (toliau – Klientas) teises ir pareigas, atsakomybę už Taisyklių nesilaikymą ir kitus susijusius klausimus.
2. Įstaigos darbuotojų teises ir pareigas taip pat nustato darbuotojų darbo sutartys, pareiginės instrukcijos, Įstaigos darbo tvarkos taisyklės, kiti teisės aktai, norminiai ir vidaus dokumentai.
3. Taisyklės yra privalomos visiems asmenims, kurie naudojasi Įstaigos teikiamomis paslaugomis.
4. Įstaiga pasilieka teisę keisti Taisykles apie pokyčius Klientams pranešusi prieš 14 (keturiolika) kalendorinių dienų iki jų įsigaliojimo.
5. Įstaiga paslaugas teikia adresu – Laisvės pr. 77D, 06122, Vilnius (toliau – Įstaigos patalpos).
Įstaigos darbo laikas
6. Įstaiga teikia paslaugas pagal Klientų poreikį darbo laiku, paskelbtu Įstaigos socialinio tinklo Facebook paskyroje. Įstaiga pasilieka teisę keisti darbo laiką informavusi suinteresuotus Klientus apie pokyčius iš anksto, bet ne vėliau kaip prieš 3 (tris) kalendorines dienas, ir paskelbusi informaciją Įstaigos socialinio tinklo Facebook paskyroje ir (ar) Įstaigos patalpose Klientams aiškiai matomoje vietoje.
Paslaugų teikimo tvarka
7. Paslaugos teikiamos Įstaigos patalpose. Įstaigos direktoriaus įsakymu patvirtintame Teikiamų paslaugų kainų sąraše (toliau – Paslaugų kainų sąrašas) nurodytos paslaugos pagal susitarimą gali būti teikiamos ir kitose patalpose.
8. Paslaugos teikiamos tik iš anksto užsiregistravusiems Klientams. Registracija vykdoma telefonu +370 607 67 672, el. paštu info@medicinosvizija.lt, žinute Įstaigos socialinio tinklo Facebook paskyroje arba sutarus su paslaugą teikiančiu Įstaigos darbuotoju. Registracijos metu būtina pateikti šiuos Kliento duomenis: vardą ir pavardę, gimimo datą, elektroninio pašto adresą ir telefono numerį. Nepilnamečius iki 16 (šešiolikos) metų asmenis registruoti ir jų duomenis Įstaigai pateikti gali tik šių nepilnamečių tėvai (globėjai).
9. Klientas yra atsakingas už registracijos metu pateikto elektroninio pašto adreso ir telefono numerio galiojimą ir galimybę gauti pranešimus apie paslaugų teikimo pasikeitimus, Taisyklių atnaujinimus ar kitą svarbią su paslaugų teikimu susijusią informaciją.
10. Klientui pradėti naudotis paslaugomis leidžiama tik Įstaigos darbuotojui pateikus savo asmens dokumentą su nuotrauka, patvirtinantį Kliento asmens tapatybę (pasą, asmens tapatybės kortelę ar vairuotojo pažymėjimą), atidžiai susipažinus su Taisyklėmis ir pasirašius paslaugų teikimo sutartį arba jei šis Klientas yra nurodytas kaip paslaugų gavėjas – pagal paslaugų teikimo sutartį, sudarytą su juridiniu asmeniu.
11. Nepilnamečiams asmenims paslaugos teikiamos tik tuo atveju, jei už nepilnamečius iki 16 (šešiolikos) metų asmenis sutartį dėl paslaugų teikimo pasirašo jų tėvai (globėjai), o nuo 16 (šešiolikos) metų – kartu su tėvais (globėjais) pasirašo ir pats nepilnametis. Nepilnamečių asmenų tėvai (globėjai) parašu patvirtina, kad nepilnametis asmuo atidžiai susipažino su Taisyklėmis ir jų laikysis, nepilnamečio asmens sveikatos būklė leidžia jam naudotis Įstaigos teikiamomis paslaugomis ir kad nepilnamečių Klientų tėvai (globėjai) užtikrina nepilnamečio Kliento Įstaigai bei tretiesiems asmenims padarytos žalos atlyginimą Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka, atsako už jo elgesį Įstaigoje ir bet kokį jo sveikatos sutrikimą.
12. Grupinių treniruočių su kineziterapeutu (t. y., treniruočių grupėje, nėščiųjų mankštų grupėje, pagimdžiusių treniruočių grupėje ir užsiėmimų grupėje „Mama ir vaikas“; toliau – grupinės treniruotės) paslaugos teikiamos pagal nustatytą tvarkaraštį su nurodytu laisvų vietų skaičiumi, kuris yra viešai skelbiamas Įstaigos socialinio tinklo Facebook paskyroje. Įstaiga pasilieka teisę keisti grupinių treniruočių tvarkaraštį, atsižvelgiant į švenčių ir poilsio dienas ar kitais atvejais, ne vėliau kaip prieš 3 (tris) kalendorines dienas informavusi suinteresuotus Klientus ar paskelbusi informaciją Įstaigos socialinio tinklo Facebook paskyroje ir (ar) Įstaigos patalpose Klientams aiškiai matomoje vietoje.
13. Kitos paslaugos teikiamos pagal Kliento registracijos metu sutartą laiką. Jei Klientas negali atvykti registracijos metu sutartu laiku, jis privalo ne vėliau kaip prieš 24 (dvidešimt keturias) valandas apie tai informuoti Įstaigą.
14. Klientui pavėlavus atvykti sutartu laiku, pavėlavimo trukmė yra įskaičiuojama į teikiamos paslaugos trukmę (t. y., paslaugos trukmė nėra pratęsiama).
15. Tais atvejais, jei dėl profilaktinių darbų ar kitų priežasčių Įstaigos patalpose nebūtų įmanoma suteikti paslaugų, dėl kurių teikimo laiko buvo sutarta su Klientu, Klientas apie tai informuojamas asmeniškai ir sutariama dėl kito paslaugų teikimo laiko.
16. Paslaugų kainų sąraše nurodomos teikiamų paslaugų ir galimų įsigyti abonementų kainos bei abonementų trukmė pagal atskiras paslaugų rūšis. Paslaugų kainų sąrašas ir visi jo pakeitimai skelbiami Įstaigos socialinio tinklo Facebook paskyroje bei skelbiami Įstaigos patalpose Klientams aiškiai matomoje vietoje.
17. Grupinių treniruočių paslaugos teikiamos tik terminuotą abonementą įsigijusiems Klientams. Kitos paslaugos apmokamos pagal po paslaugos suteikimo išrašytą sąskaitą–faktūrą už vienkartinę paslaugą arba Paslaugų kainų sąraše nustatytą abonementą.
18. Už paslaugas atsiskaitoma bankiniu pavedimu pagal išrašytoje sąskaitoje–faktūroje nurodytus rekvizitus.
Abonemento įsigijimo tvarka ir naudojimas
19. Klientas, prieš įsigydamas grupinių treniruočių abonementą, turi teisę į vienkartinę nemokamą bandomąją treniruotę (toliau – bandomoji treniruotė), kuri jam suteikiamas atskirai organizuojamų nemokamų bandomųjų treniruočių metu arba grupinės treniruotės metu. Rekomenduojama prieš bandomąją treniruotę pasikonsultuoti su Įstaigos darbuotoju.
20. Siekiant užtikrinti, kad nebūtų piktnaudžiaujama teise į bandomąją treniruotę, ši treniruotė suteikiama tik Taisyklių 8 punkto nustatyta tvarka užsiregistravusiems Klientams. Klientas apie jam paskirtą bandomosios treniruotės laiką informuojamas registracijos į bandomąją treniruotę metu.
21. Įstaigos darbuotojas, suteikęs Klientui bandomąją treniruotę, gali rekomenduoti Klientui nelankyti grupinės treniruotės, jei tai galėtų pakenkti Kliento sveikatos būklei ar teikiamų paslaugų kokybei. Įstaigos darbuotojas, suteikęs Klientui bandomąją treniruotę, informuoja Klientą apie abonemento įsigijimo ir naudojimo tvarką bei nurodo, kad treniruočių paslaugos bus teikiamos tik įsigijus abonementą.
22. Klientas, norintis įsigyti individualių treniruočių su kineziterapeutu (individualių treniruočių, individualių nėščiosios mankštų, individualių pagimdžiusios treniruočių, individualių užsiėmimų „Mama ir vaikas“, toliau – individualios treniruotės) abonementą, turi apie tai informuoti Įstaigą Taisyklių 8 punkto nurodytais kontaktais, o grupinių treniruočių atveju – nemokamą bandomąjį užsiėmimą suteikusį Įstaigos darbuotoją. Kartu su Taisyklių 8 punkto nurodytais duomenimis Klientas taip pat nurodo, kokios paslaugos ir kokios trukmės abonementą norės įsigyti ir, grupinių treniruočių atveju, – pasirinktos lankyti grupės laiką. Kitų teikiamų paslaugų abonementą galima įsigyti ir atsiskaitant už pirmą suteiktą paslaugą.
23. Pagal Kliento pateiktus duomenis išrašyta sąskaita–faktūra už abonementą Klientui pateikiama jo nurodytais kontaktiniais duomenimis.
24. Grupinių treniruočių abonementų atveju Klientas privalo pradėti naudotis paslaugomis ne vėliau kaip per 7 (septynias) kalendorines dienas po abonemento apmokėjimo. Klientui per šiame Taisyklių punkte nustatytą terminą nepradėjus naudotis grupinių treniruočių paslaugomis, pradedamas skaičiuoti abonemento galiojimo terminas.
25. Grupinių treniruočių paslaugų abonemento galiojimas skaičiuojamas pagal nustatytą Kliento pasirinktos grupės treniruočių tvarkaraštį, neatsižvelgiant į tai, ar Klientas dalyvavo treniruotėje. Grupinių treniruočių paslaugų abonemento naudojimas žymimas Klientui prieš pirmą įsigyto abonemento grupinę treniruotę išduodamoje grupinių treniruočių kortelėje, kurią Klientas turi atsinešti į kiekvieną treniruotę ir pateikti paslaugą teikiančiam Įstaigos darbuotojui. Jei Klientas grupinėje treniruotėje nedalyvavo dėl nedarbingumo, grupinių treniruočių paslaugas teikiančiam Įstaigos darbuotojui pateikus išduoto nedarbingumo pažymėjimo kopiją ar kitą nedarbingumą pagrindžiantį dokumentą, abonemento galiojimo laikas pratęsiamas nedarbingumo laikotarpiu praleistų treniruočių skaičiumi.
26. Individualių treniruočių ar kitų teikiamų paslaugų abonementas naudojamas individualiai su paslaugą teikiančiu Įstaigos darbuotoju sutartu grafiku. Šis abonementas turi būti išnaudotas per 6 (šešis) mėnesius nuo sąskaitos–faktūros išrašymo dienos. Abonemento naudojimas žymimas Klientui prieš pirmos įsigyto abonemento paslaugos teikimą išduodamoje abonemento kortelėje. Abonemento kortelę Klientas turi pateikti prieš kiekvieną įsigyto abonemento paslaugą, šią paslaugą teikiančiam Įstaigos darbuotojui.
27. Abonemento galiojimo laikas gali būti sustabdomas, jei dėl nuo Įstaigos nepriklausančių aplinkybių Įstaigos patalpose neįmanoma teikti paslaugas. Tokiais atvejais nedelsiant informuojami suinteresuoti Klientai bei nurodoma tvarka, kuria bus paskelbta apie atnaujintą Įstaigos paslaugų teikimą. Ši informacija skelbiama ir Įstaigos socialinio tinklo Facebook paskyroje. Įstaigai atnaujinus veiklą ir apie tai paskelbus Klientams nurodyta tvarka, abonemento galiojimo termino skaičiavimas atnaujinamas nuo pranešime apie veiklos atnaujinimą nurodytos datos.
28. Klientams, įsigijusiems abonementą, sumokėti pinigai negrąžinami, išskyrus atvejus, kai Klientas Įstaigos teikiamomis paslaugomis negalėjo pasinaudoti dėl Įstaigos kaltės ir nepavyko sutarti dėl kito Klientui tinkamo paslaugų suteikimo laiko ar kitais teisės aktų nustatytais atvejais.
29. Įsigytas abonementas negali būti perleidžiamas kitiems asmenims.
Klientų sveikatos būklė ir pareigos
30. Klientas, prieš pasirinkdamas konkrečias teikiamas paslaugas, privalo:
30.1. susipažinti su šių Taisyklių priede nustatytais Paslaugų teikimo apribojimais (toliau – Paslaugų teikimo apribojimai);
30.2. atsižvelgti į savo sveikatos būklę ir galimą pasirinktų paslaugų poveikį.
31.Klientai, turintys sveikatos sutrikimų, kurie galėtų kelti pavojų patiems Klientams ar kitų Klientų sveikatai ir (ar) gyvybei, ar esant Paslaugų teikimo apribojimuose nurodytoms aplinkybėms (kontraindikacijoms) privalo prieš teikiant pasirinktas paslaugas apie tai informuoti Įstaigos darbuotoją arba, kai tai numatyta Paslaugų teikimo apribojimuose, Įstaigos darbuotojui pateikti nurodytą dokumentą. Įstaiga pasilieka teisę, įvertinusi Kliento pateiktą informaciją, atsisakyti teikti paslaugas, jei dėl to galėtų kilti pavojus paties Kliento ar kitų Klientų sveikatai ir (ar) gyvybei saugumui ar Įstaigos patalpų higieninei būklei. Jei Klientas šiame Taisyklių punkte nustatyta tvarka neinformuoja apie tokių sąlygų egzistavimą, jis prisiima visišką riziką jo sveikatai ir (ar) gyvybei, kylančią teikiant pasirinktą paslaugą.
32. Kilus įtarimų dėl Kliento pasirinktoms paslaugoms netinkamos Kliento sveikatos būklės, paslauga neteikiama arba jos teikimas nutraukiamas. Įstaigos darbuotojui nurodžius, paslauga gali būti suteikta tik po to, kai Klientas pasikonsultuoja su reikiamu specialistu ir gauna jo rekomendacijas ar leidimą.
33. Visa atsakomybė dėl Kliento sveikatos sutrikimų, nelaimingų atsitikimų, atsiradusių lankantis Įstaigoje, tenka Klientui, Įstaiga neatsako ir neatlygina Klientui dėl jo sveikatai ir gyvybei padarytos turtinės bei neturtinės žalos, ypač Klientui nesilaikius Įstaigos darbuotojų pateiktų nurodymų, išskyrus tuos atvejus, kai žala atsirado dėl Įstaigos kaltės.
34. Klientai privalo:
34.1. savo veiksmais nežeminti kitų Klientų ir Įstaigos darbuotojų, nepažeisti jų garbės ir orumo, gerbti jų teises, netrukdyti kitiems Klientams naudotis Įstaigos teikiamomis paslaugomis. Klientai, pastebėję kitų Klientų netinkamą elgesį, turi pranešti apie tai Įstaigos darbuotojams;
34.2. nedelsiant informuoti Įstaigos darbuotojus apie savo ar pastebėtą kitų Klientų sveikatos pablogėjimą ar traumą, patirtą naudojantis Įstaigos teikiamomis paslaugomis;
34.3. įvykus nelaimingam atsitikimui, galintys padėti Klientai turi dėti visas pastangas pagalbai suteikti. Įvykio liudininkai turi perduoti visą reikalingą informaciją Įstaigos darbuotojams, prireikus, ir medicininiam personalui ar teisėsaugos institucijoms;
34.4. susipažinti su Įstaigos įrangos naudojimosi taisyklėmis bei naudoti įrangą tik pagal tiesioginę jos paskirtį, nesinaudoti sugedusia įranga. Kilus klausimams dėl įrangos naudojimo arba pastebėjus įrangos gedimus, reikia kreiptis į Įstaigos darbuotojus;
34.5. atsakingai ir rūpestingai naudotis Įstaigos infrastruktūra, turtu ir inventoriumi, imtis visų įmanomų priemonių, kad besinaudodamas teikiamomis paslaugomis nepadarytų žalos sau, kitų Klientų ir Įstaigos darbuotojų sveikatai ir turtui;
34.6. už savo ar kartu atvykusių nepilnamečių veiksmais Įstaigos, jos darbuotojams ar tretiesiems asmenims padarytą žalą atsakyti Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka;
34.7. gaiviuosius gėrimus ir vandenį į treniruotėms skirtas patalpas įsinešti tik nedūžtančiuose induose;
34.8. lankytis tik Klientams skirtose patalpose;
34.9. laiku mokėti už paslaugas;
34.10. laikytis kitų šių Taisyklių nuostatų, kitų Įstaigos patvirtintų norminių dokumentų ar Įstaigos darbuotojų duodamų nurodymų, susijusių su saugiu paslaugų teikimu.
35. Klientams draudžiama:
35.1. Įstaigos patalpose lankytis neblaiviems ar apsvaigusiems nuo psichiką veikiančių medžiagų, vartoti alkoholinius gėrimus ar narkotines, psichotropines ar kitas psichiką veikiančias medžiagas;
35.2. rūkyti Įstaigos patalpose ar šalia jų;
35.3. turėti su savimi šaunamąjį arba šaltąjį ginklą;
35.4. fotografuoti ar filmuoti be Įstaigos darbuotojų leidimo;
35.5. atlikti asmenines estetines higienines procedūras (pavyzdžiui, odos šveitimo, plaukų šalinimo, plaukų dažymo ir kitas);
35.6. į Įstaigos patalpas atsivesti gyvūnus;
35.7. paslaugų teikimo metu dėvėti patalpoms neskirtą arba nešvarią bei netvarkingą avalynę ir aprangą.
36. Įstaiga neatsako už Klientų asmeninių daiktų dingimą, praradimą ar sugadinimą, išskyrus jei tai įvyko dėl Įstaigos kaltės. Klientas apie savo daiktų dingimą ar sugadinimą privalo nedelsdamas informuoti Įstaigos darbuotojus ir (arba) policiją. Klientams rekomenduojama į Įstaigą nesinešti brangių ir vertingų daiktų, o juos atsinešęs Klientas prisiima visišką atsakomybę už jų saugumą. Palikti Klientų daiktai Įstaigoje saugomi 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų. Šis terminas skaičiuojamas nuo skelbimo apie rastus daiktus paviešinimo Įstaigos patalpose ir (ar) Įstaigos socialinio tinklo Facebook paskyroje. Saugumo tikslais Įstaigos įėjimo ir registratūros zona yra filmuojama, įrašai saugomi ir tvarkomi laikantis Taisyklių 43 punkto nuostatų.
37. Įstaiga turi teisę atsisakyti teikti paslaugas asmenims, pažeidusiems šias Taisykles, piktnaudžiaujantiems jose numatytomis teisėmis ir (ar) neklausantiems teisėtų Įstaigos darbuotojų nurodymų, taip pat kitiems nepageidaujamiems asmenims, kurių elgesys kelia grėsmę Įstaigos patalpose esančių asmenų ar turto saugumui ir (ar) yra nesuderinamas su šiomis Taisyklėmis. Įstaigos darbuotojai turi teisę pareikalauti Klientų, pažeidusių šias Taisykles, nutraukti naudojimąsi Įstaigos teikiamomis paslaugomis bei palikti Įstaigos patalpas. Už šias paslaugas sumokėti pinigai Klientui negrąžinami.
38. Dėl pakartotinio Taisyklių pažeidimo bei atvejais, kai Klientas savo elgesiu ne vieną kartą sukelia grėsmę kitiems Klientams, Įstaigos darbuotojams, Įstaigos patalpose esančiam inventoriui ir Klientų ar Įstaigos turtui, Įstaiga turi teisę nutraukti Kliento abonemento galiojimą ir neįleisti Kliento į Įstaigos patalpas. Šiuo atveju Klientui grąžinama už abonementą sumokėta suma, proporcinga likusiam nepanaudotam Paslaugų skaičiui, atskaičius Įstaigos patirtus tiesioginius pagrįstus nuostolius dėl Taisyklių nesilaikymo.
39. Tais atvejais, kai paslaugos asmenims teikiamos pagal paslaugų teikimo sutartį, sudarytą su juridiniu asmeniu, Klientai (fiziniai asmenys), kuriems Įstaiga teikia paslaugas, apmokėtas jų darbdavių (įmonių), neturi teisės patys reikalauti už juos sumokėtų įmokų grąžinimo.
40. Taisyklės įsigalioja nuo jų patvirtinimo dienos.
41. Įstaigos darbuotojai supažindinami su šiomis Taisyklėmis, jų papildymais ir pakeitimais pasirašytinai.
42. Apie Taisyklių pasikeitimus, galinčius turėti įtakos sutartinių įsipareigojimų vykdymui, Klientai informuojami asmeniškai.
43. Visi šių Taisyklių pagrindu renkami Klientų asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), kitais teisės aktais ir Įstaigos patvirtinta Privatumo politika.
Toliau pagal kiekvieną atskirą paslaugų rūšį pateikiami apribojimai (kontraindikacijos), kuriems esant šios konkrečios paslaugos nėra teikiamos, nebent Įstaigos darbuotojams pateikiami nurodyti dokumentai:
Paslauga | Kontraindikacijos |
Raumenų izokinetinis vertinimas BIODEX sistema |
Reliatyvos kontraindikacijos (esant šioms būklėms/situacijoms būtina įspėti paslaugą teikiantį specialistą ir su juo konsultuotis prieš paslaugos suteikimą):
|
Treniruotės |
· karščiavimas, peršalimo, virusinės, infekcinės ir kitos ligos;
· kraujavimas; · elektrolitų balanso sutrikimas; · psichikos ligos; · širdies ligos, įtakojančios fizinį aktyvumą (endokorditas, krūtinės angina, aortos stenozė, širdies ritmo sutrikimai, aneurizmos, širdies nepakankamumas, perikarditas, prieširdžių virpėjimas, visiška AV blokada, vainikinių arterijų kamieno stenozė, hipertrofinė kardiomiopatija, tachikardija, širdies susitraukimų dažnis didesnis nei 90 k/min, plaučių tromboembolija); · padidėjęs arterinis kraujospūdis (didesnis nei 50/100 mmHg); · inkstų nepakankamumas; · nekoreguotas cukrinis diabetas; · kraujo ligos (hemofilija, anemija). Esant nepaminėtoms sveikatos problemoms, rekomenduojama treniruotes atlikti individualiai, o ne grupėse. Kilus klausimams dėl sveikatos būklės, rekomenduojama pasikonsultuoti su gydytoju ir (ar) specialistu ir gauti jo leidimą užsiimti aktyvia fizine veikla. |
Nėščiųjų mankštos |
· treniruotėms taikomos kontraindikacijos;
· pūlinė infekcija; · sunkios nėštumo toksikozės; · šlapimo sistemos infekcijos; · nekontroliuojamos širdies, skydliaukės, nervų sistemos ligos, nekontroliuojamas padidėjęs arterinis kraujo spaudimas; · lėtinis apendicitas; · epilepsija; · astma; · flebitas; · prieš tai buvęs (-ę) persileidimas (-ai); · priešlaikinis membranų plyšimas (kai netenkama vaisiaus vandenų prieš gimdymą); · kraujavimas iš gimdos; · nėščiosios diabetas; · gresiantis priešlaikinis gimdymas; · gimdos augimo uždelsimas; · neteisinga gimdos kaklelio padėtis; · kraujavimas iš makšties; · priešlaikinis placentos pasirodymas; · po pratimų jaučiamas sąrėmių tipo skausmas. Esant daugiavaisiam nėštumui (daugiau nei 3 kūdikiai) mankšta paprastai kontraindikuotina, jei nėštumą prižiūrintis gydytojas nenurodė kitaip. Laukiantis dvynių iki 28 nėštumo savaitės mankšta paprastai neribojama. Prieš pradedant bet kokią pratimų programą nėštumo metu, būtina gauti gydytojo/ginekologo leidimą mankštintis. |
Pagimdžiusiųjų treniruotės |
· treniruotėms taikomos kontraindikacijos;
· karščiavimas, peršalimo, virusinės, infekcinės ir kitos ligos; · šlapimo sistemos infekcijos; · pūlinė infekcija; · nekontroliuojamos širdies, skydliaukės, nervų sistemos ligos, nekontroliuojamas padidėjęs arterinis kraujo spaudimas; · epilepsija; · lėtinis apendicitas; · mastitas; · užsitęsęs gausus kraujavimas iš gimdos. Esant specifinėms problemoms po gimdymo (pvz. tiesiųjų pilvo raumenų išsiskyrimas, dubens organų nusileidimas, stiprus šlapimo nelaikymas) mankštintis rekomenduojama individualiai ir į grupinius užsiėmimus pereiti jau fiziškai sustiprėjus. Prieš pradedant bet kokią pratimų programą po gimdymo (tiek natūraliais takais, tiek cezario pjūvio operacijos) rekomenduojama pasikonsultuoti su gydytoju/ginekologu ir gauti jo leidimą mankštintis. |
Užsiėmimas „Mama ir vaikas“ |
Mamos:
· treniruotėms taikomos kontraindikacijos; · šlapimo sistemos infekcijos; · pūlinė infekcija; · nekontroliuojamos širdies, skydliaukės, nervų sistemos ligos, nekontroliuojamas padidėjęs arterinis kraujo spaudimas; · epilepsija; · lėtinis apendicitas; · mastitas; · užsitęsęs gausus kraujavimas iš gimdos. Esant specifinėms problemoms po gimdymo (pvz. tiesiųjų pilvo raumenų išsiskyrimas, dubens organų nusileidimas, stiprus šlapimo nelaikymas) rekomenduojami individualūs užsiėmimai ir į grupinius užsiėmimus pereiti jau fiziškai sustiprėjus. Prieš pradedant bet kokią pratimų programą po gimdymo (tiek natūraliais takais, tiek cezario pjūvio operacijos) rekomenduojama pasikonsultuoti su gydytoju/ginekologu ir gauti jo leidimą mankštintis. Vaiko: · ūmi ligos pradžia, karščiavimas; · ūmios širdies ir kraujagyslių sistemos ligos; · nenutrūkstantis verkimas užsiėmimo metu; · žaizdos, opos ir kiti dideli odos pažeidimai; · virškinimo sistemos problemos: vėmimas, viduriavimas. Prieš teikiant paslaugas Įstaigos darbuotojas turėtų informuojamas apie kitus vaiko sveikatos sutrikimus ar negalavimus. Nerekomenduojami užsiėmimai praėjus mažiau nei 48–72 val. po skiepijimo. Jei po maitinimo praėjo mažiau nei 45 min, kūdikis neturėtų būti aktyviai įtraukiamas į užsiėmimą. |
Užsiėmimas kūdikiams ir vaikams iki 3 m. |
· ūmi ligos pradžia, karščiavimas;
· ūmios širdies ir kraujagyslių sistemos ligos; · nenutrūkstantis verkimas užsiėmimo metu; · žaizdos, opos ir kiti dideli odos pažeidimai; · virškinimo sistemos problemos: vėmimas, viduriavimas. Prieš teikiant paslaugas Įstaigos darbuotojas turėtų informuojamas apie kitus kūdikio ar vaiko sveikatos sutrikimus ar negalavimus. Nerekomenduojama mankštą atlikti praėjus mažiau nei 48–72 val. po skiepijimo. Jei po maitinimo praėjo mažiau nei 45 min, kūdikis neturėtų būti aktyviai įtraukiamas į užsiėmimą. |
Užsiėmimas vaikams nuo 3 iki 12 m. |
· ūmi ligos pradžia, karščiavimas, peršalimo, virusinės, infekcinės ir kitos ligos;
· nekontroliuojamos širdies kraujagyslių sistemos ligos (miokardo infarktas, krūtinės angina, medikamentais nekoreguojama hipertenzija, širdies ritmo sutrikimai ir kt.); · virškinimo sistemos problemos: vėmimas, viduriavimas; · stiprus skausmas, trukdantis atlikti judesius. Prieš teikiant paslaugas Įstaigos darbuotojas turėtų informuojamas apie kitus vaiko sveikatos sutrikimus ar negalavimus. Kilus klausimams dėl sveikatos būklės, rekomenduojama pasikonsultuoti su gydytoju ir gauti jo leidimą užsiimti aktyvia fizine veikla. |
Limfodrenažinis masažas |
· galūnių infekcija, įskaitant celiulitą su gydymu antibiotikais;
· limfangiosarkoma; · giliųjų venų trombozė; · uždegiminis flebitas ar plaučių embolijos požymiai; · stazinis širdies nepakankamumas; · kojų arterinės kraujotakos nepakankamumas; · diabetinė neuroišemija; · kai kurios dermatozės; · išplėstas tromboflebitas; · sunki nestabili hipertenzija; · stipri minkštosios galūnių dalies trauma; · piktybiniai augliai; · limfodinaminės edemos; · sutinę varikoziniai mazgai; · inkstų nepakankamumas; · hemofolija; · kapiliarų silpnumas; · vagotomija; · atviros žaizdos, odos infekcijos; · neatstatyti dislokaciniai lūžiai; · nėštumas; · maitinimo laikotarpis (kontraindikacija rankos limfodrenažui). |
Elektros stimuliacija |
· implantuoti dirbtiniai širdies ritmo stimuliatoriai ar kiti implantuoti elektroniniai prietaisai;
· širdies ritmo sutrikimai; · implantuoti metaliniai implantai; · karščiavimas; · sunki infekcija (pvz. tuberkuliozė); · kraujavimas, hemoraginiai sutrikimai; · trombozė, tromboflebitas (kontraindikacija procedūroms šiose srityse); · epilepsija; · vėžiniai pakitimai, esami ar įtariami piktybiniai navikai (kontraindikacija procedūroms šiose srityse); · atviri lūžiai; · nėštumas (kontraindikacija elektros stimuliacijai pilvo, dubens bei apatinėje nugaros srityse); · alerginės odos reakcijos elektrodams; · padidėjęs jautrumas elektros srovei; · pažinimo ar bendravimo sutrikimai, kai dėl jų asmuo negali tiksliai ir laiku reaguoti procedūros metu. Stimuliacijos negalima atlikti šiose srityse: · priekinėje miego arterijos srities kaklo dalyje; · abipus galvos išdėsčius elektrodus; · sritis virš akių ar šalia jų; · sumažėjusio jautrumo zonos; · neseniai apšvitintas audinys; · ant krūtinės, kai išdėsčius elektrodus elektros stimuliacija gali būti naudojama širdžiai ir tai gali sukelti prieširdžių virpėjimą; · sritys, kur metaliniai objektai išsikiša iš odos; · raumenų susitraukimą sukelianti elektros stimuliacija neturi būti naudojama pacientams ar vietose, kur atliekamas pratimas yra kontraindikacija. |
Ultragarsas |
· nėštumas (kontraindikacija procedūroms gimdos srityje);
· širdies stimuliatoriai (kontraindikacija procedūroms krūtinės srityje); · implantuoti elektroniniai įrenginiai (kontraindikacija procedūroms šių įrenginių srityje); · sunki infekcija (pvz. tuberkuliozė); · ūminis uždegimas, ypač naudojant nuolatinį (100%) terminį ultragarsą; · aktyvus kraujavimas ar negydyti kraujavimo sutrikimai; · atviros žaizdos; · implantai su plastiku ar cementu; · terminių dozių taikymas, kai šilumos terapija yra kontraindikacija; · pažinimo ar bendravimo sutrikimai, kai dėl jų asmuo negali tiksliai ir laiku reaguoti procedūros metu. Procedūros negalima atlikti šiose srityse: · akys; · širdis; · kaklo priekinė dalis ar migo arterija; · diagnozuotų ar įtariamų piktybinių auglių sritys; · reprodukciniai organai; · tromboflebito, giliųjų venų trombozės ar embolizmo sritys; · giliais rentgeno ar kitais spinduliais gydyti audiniai; · sutrikusios kraujotakos sritys; · sutrikusio jautrumo sritys, ypač naudojant nuolatinį (100%) terminį ultragarsą; · vaikų kaulų augimo centrai (aktyvi epifizė) ir šalia jų, kol kaulai baigia augti. |
Masažas |
· karščiavimas;
· pūlinė infekcija; · odos vientisumo pažeidimas; · kraujavimo pavojus; · tromboflebitas; · gerybiniai ir piktybiniai navikai; · tulžies ir šlapimo takų akmenligė; · tuberkuliozė; · psichikos ligos; · įvairios odos, nagų, plaukuotosios dalies grybelinės, infekcinės ar nežinomos kilmės ligos; · ūmus venų, arterijų, limfagyslių uždegimas, trombozė, varikozinis venų išsiplėtimas; · arterijų sklerozė; · kraujagyslių, aortos ir širdies aneurizmos; · kraujagyslių embolijos; · celiulitas su gydymu antibiotikais; · tulžies ir šlapimo takų akmenligė; · sinovitas; · abscesas. |
Užsiėmimas/masažas kūdikiams |
· ūmi ligos pradžia, karščiavimas;
· odos bėrimai, žaizdos, opos ir kiti pažeidimai masažuojamoje vietoje; · virškinimo sistemos problemos: vėmimas, viduriavimas (esant vidurių užkietėjimui užsiėmimas/masažas rekomenduojamas būklei pagerinti). Prieš teikiant paslaugas Įstaigos darbuotojas turėtų informuojamas apie kitus kūdikio sveikatos sutrikimus ar negalavimus. Nerekomenduojama užsiėmimus /masažą atlikti praėjus mažiau nei 48–72 val. po skiepijimo. Jei kūdikis alergiškas, turi odos problemų (egzema, dermatitas ir kt.), rekomenduojama masažui turėti kūdikio odai tinkantį aliejų ar kremą. Po paskutinio maitinimo iki užsiėmimo turėtų praeiti mažiausiai 45 min. |
Kinezioteipavimas |
· odos bėrimai, žaizdos, opos ir kiti pažeidimai teipuojamoje vietoje. |